Juri Haverinen aloitti maakaasun kunnossapitoalalla myyntipäällikön roolissa vuoden 2019 alussa. Hän on valmistunut vuonna 1998 Maanpuolustuskorkeakoulusta Santahaminasta ja tehnyt upseerin uran jälkeen myös töitä yritysvalmentajana.
”Olen neljän lapsen isä Lahdesta. Halusin hypätä konkreettisesti uuteen maailmaan ja aloittaa kolmannen uran kunnossapito-organisaatiossa. Minulla on takana 13 vuoden kokemus Puolustusvoimista ja 12 vuotta konsulttihommista. Hakeuduin yritykseen ja toimialalle, jossa luulen pystyväni yhdistämään kaiken aiemmin opitun. Jokainen päivä on tähän mennessä ollut melkoista ”venäläistä uimakoulua”. Pidän itseäni humanistina ja teknologiaorientoituneessa työyhteisössä monimuotoisuuden hyödyntämisessä voi olla suuri mahdollisuus”, Juri kertoo.
Vastuullisesti ja määrätietoisesti kohti uusia mahdollisuuksia -arvolause korostuu Jurin puheessa siten, että hän haluaa osaltaan huolehtia siitä, että palvelemme asiakasta aina turvallisuus edellä, toimitamme sen minkä lupaamme ja osaamme myös sanoa ei.
”Hyvää asiakaskokemusta on myös kyky reagoida nopeasti tilanteissa, jossa resurssimme on jo varattu. Mieluummin sanomme heti ei, kun että asiakas ensiksi odottaa turhan pitkään vastaustamme. Tässäkin tuloskorttimme strateginen tavoite, ensisijainen valinta kehittyvillä palveluillamme valituissa sopimusasiakkaissa, on konkreettinen käytännön ohjenuora.”
Juri kokee, että vaikka erinomainen asiakaskokemus on tärkeää, niin sitä ei voi olla olemassa ilman, että organisaation sisällä vallitsee vahva keskinäinen luottamus. Tämän takia Juri muistuttaa kaikkia hyvän vuorovaikutuksen merkityksestä: ”Kannettu vesi ei pysy kaivossa, siksi on tärkeää, että me jokainen tunnemme henkilökohtaisen vastuumme tavoitteellisen vuorovaikutuskulttuurin kehittämisessä. Olemme toistemme palvelijoita. Esimerkiksi esimiestyössä tähän on kiinnitetty ja kiinnitetään huomio. Olemme asiakasta varten ja meillä konkreettinen työ tapahtuu asentajien toimesta asiakkaan tiloissa. Ihminen, joka kokee tekevänsä merkityksellistä työtä kulttuurissa, jossa häntä arvostetaan ja kehittyminen mahdollistetaan, todennäköisemmin pystyy aidosti palvelemaan myös meidän asiakastamme esimerkillisellä tavalla.”